Ukkoverkkojen asiakaspalvelu palvelee arkisin 9-16. Sekä verkon häiriötilanteissa myös muina aikoina. Ota yhteyttä asiakaspalveluun kaikissa palveluiden ja verkon käyttöön liittyvissä ongelmatilanteissa.

Tutustu alla oleviin Usein Kysyttyihin Kysymyksiin ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun.
Voit lähettää meille kysymyksiä myös tämän lomakkeen kautta.

ONGELMATILANNE

Yhteys lakkasi yllättäen toimimasta tai sen laatu on heikentynyt, miten toimin?

Käynnistäkää reititin uudelleen irrottamalla sähköjohto. Jos tämä ei auta, palauttakaa reitittimen tehdasasetukset laitteen web-käyttöliittymästä (System Maintenance→ Maintenance→ Load Default→ Yes). Kirjautumisohjeet web-käyttöliittymään löydätte reitittimen käyttöohjeesta. Jos ette pääse web-käyttöliittymään, tarkistakaa johtojen kytkennät sekä verkkoasetukset (esim. WiFi) käyttämistänne laitteista.

Jos ongelma ei ylläolevilla toimenpiteillä ratkennut, asiakaspalvelumme auttaa mielellään ongelman selvittämisessä. Palvelun nopeuttamiseksi kannattaa selvittää seuraavat tiedot jo ennen yhteydenottoa:

  • Vian kuvaus
  • Käyttöosoite tai koordinaatti
  • SIM-kortin numero (IMSI) löytyy laskulta, SIM-kortin kehyksestä ja web-käyttöliittymässä (LTE Configuration→ IMSI)
  • Suunta-antennin suunta ja asennuspaikka

Voit lähettää meille kysymyksiä myös sivun lopussa olevan lomakkeen kautta.
Sähköposti: asiakaspalvelu@ukkoverkot.fi
Puhelin: 09 856 46336


USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

Miten suuntaan käytössäni olevan ulkoantennin?

Ulkoantenni tulee suunnata pääsääntöisesti lähimpään Ukkonet-tukiasemaan. Asiakaspalvelumme auttaa lähimmän tukiaseman sijainnin selvittämisessä. Voitte tarkastella signaalin laatua reitittimen web-käyttöliittymän avulla.
Optimaalista antennipaikkaa tulisi etsiä mahdollisimman korkealta. Kriittisissä paikoissa pienikin, eli jo noin yhden metrin muutos antennin sijainnissa voi vaikuttaa merkittävästi saavutettavan signaalin tasoon.

Mistä voin saada apua antenniasioihin liittyen?

Jos tarvitsette apua antennin fyysisessä asentamisessa, suosittelemme olemaan yhteydessä paikalliseen jälleenmyyjään tai antenniurakoitsijaan. Antenniurakoitsijoita voi etsiä esimerkiksi Digita PRO -listauksesta täältä: http://www.digita.fi/kuluttajille/digitapro

Kiinteä ja julkinen IP-osoite

Ukkoverkkojen liittymään on saatavilla kiinteä julkinen IP-osoite esimerkiksi IP-kameroita varten. Ota yhteyttä myynti@ukkoverkot.fi

APN

Ukkoverkkojen liittymään on saatavilla räätälöity APN-ratkaisu. Ota yhteyttä myynti@ukkoverkot.fi

Voiko Ukkoverkkojen liittymää käyttää mokkulalla?

Ukkoverkkojen liittymää ei ole mahdollista käyttää mokkulalla.

Miten liittymä otetaan käyttöön?

Reitittimen mukana toimitetaan käyttöopas, josta löytyy havainnolliset ohjeet käyttöönottoon. Reititin luo ympärilleen WiFi-verkon. Tietokoneet, tulostimet, verkkolevyt ja medialaitteet voi tarvittaessa yhdistää reitittimeen myös ethernet-kaapelin avulla

Milloin liittymänne on saatavilla osoitteessani?

Liittymämme ovat saatavilla välittömästi käytännössä koko Suomen alueelle. Tarkemman peittoaluetiedon ja mahdollisen lisäantennitarpeen voitte tarkistaa asiakaspalvelustamme tai peittoalue-kartasta

Kuinka nopea tarjoamanne yhteys on?

Minkä tahansa mobiilidataliittymän todellinen nopeus on aina riippuvainen käyttöpaikasta. Lopullinen nopeus määräytyy usean tekijän yhteissummana. Ehdottoman varmuuden toteutuvasta nopeudesta voi saada vain kokeilemalla.


MUUT PALVELUT

Sähköpostipalvelut – yleistä

Ukkoverkot ei itse tuota verkossaan mitään sähköpostipalveluita eikä liittymissä ole näin ollen lähtevän postin SMTP-palvelinta.

Suosittelemme, että asiakkaamme käyttävät ensisijaisesti operaattoririippumattomia kansainvälisiä sähköpostipalveluita kuten Googlen Gmail tai Yahoo Mail. Nämä sähköpostipalvelut toimivat erinomaisesti suoraan verkkoselaimilla, eikä käyttäjien laitteisiin näin ollen tarvita mitään asetuksia. Näiden palveluntarjoajien sähköpostipalveluihin löytyy myös valmiit ja helppokäyttöiset mobiilisovellukset kaikkien keskeisten mobiilikäyttöjärjestelmien omista sovelluskaupoista.
Laitteiden ja ohjelmistojen asennus- yms. lisäpalveluita on saatavana asennusliikkeiltä sekä asiantuntevilta IT-tukitoimijoilta.

Vastasimmeko kysymykseenne?


Jos emme, ota yhtettä